5.2.13

Jibai Apakah Ini?

So semalam bos panggil. Dia confirmkan aku awal sikit la dari tarikh sepatutnye. Dan dapatlah token yang aku sangaaaaat berpuas hati sebab aku takde harap pun ada token sebab masa interview dulu bos cakap dia bagi gaji tinggi (tak tinggi pun sangat sebenarnya tauu haha) sebab kat sini takde yang practice bagi increment masa confirmation. Apa pun mak bersyukur sangat. Rezeki baby.

Basically, according to the boss, he got nothing to comment on same goes to the CEO. Maksudnya takde major isu. Minor ada sikit-sikit yang nak kena tweak here and there.

And bos did highlighted to me yang kita ni kena hati-hati. Kadang benda yang kecik tu orang perasan dan orang akan jadikan tu sebagai peluang dia nak smash kita.

Maka bos pun bukak cite..

Masa company belanja mekdi satu kilang dan aku plak kena order pizza veggie untuk CEO. Masa order tu aku order sekali spaghetti untuk aku. Which is i ordered under TWO seperate receipt.

Ghopa-ghopanya ada babi panas jubo dowh. Lalu buat conplaint dekat bos. Bos pun bijak sangat main diam je tak tanye ape dekat aku at all. Dah berbulan baru nak tanye.

So aku pun jawablah dekat bos - eh bos, i used my own money lah! U can check the reciept. U can even ask perempuan akaun tu how much i took and the balances i returned.

Bos dengan mata terjojol dia cakap RILI AHHH?

---

Bos pun tanak reveal whose the babi panas jubo tu kan. Jibai apakah ini?



Sent from my iPhone

6 comments:

Masy said...

panassssss

jas imran said...

rejeki baby??? amani dh nak dpt adik eh??? =)

misha.w said...

memang kena berhati2 qas. dtg lmbt, dtg cepat pon akan ada org pertikaikan nnti. & yg penting, jgn biarkan org amik peluang utk smash kite.

haidar abdullah said...

memang pedih!

monas2petronas said...

wahhh Qas sudah hangin tu. aku tengok jibai aku terbaca Jibam (jibam novel dekat mesia satu zaman dulu) heheh ok takdak kaitan. ko sehat?? windu la

Akukah? said...

sabo je la...

mmg kebykan bos lebih lahabau dari cerodik! bila ditanya bukti, xmo cakap plak! sengal!!!

ko sabo eh!